Thursday 26 February 2009

..MeNyaYaNgi SeSeOrAng...

Ni aku dapat dari blog aqma..

siap mtk izin lg tau... :)




Sayangi dia dengan hati, bukan dengan perasaan. Jika anda meletakkan sesuatu perhubungan berdasarkan perasaan, ianya akan gagal kerana perasaan sentiasa berubah dari masa ke semasa.



Sayangi dia seadanya. Di dunia terdapat hampir 6 billion manusia dengan 6 billion personaliti. Dia sememangnya seorang yang istimewa dan biarkan ianya kekal begitu. Jangan sesekali terfikir untuk mengubah apa- apa tentang dia kerana sekali anda mengubah, selamanya anda akan terus mengubah dirinya. Tentu anda masih ingat, anda terpikat padanya kerana dia adalah dia. Maka, tiada alasan untuk anda mengubah dia untuk menjadi seseorang yang lain.



Sayangi dia sepenuh hati. Sesungguhnya dia telah banyak bekorban untuk anda. Dengan kelebihan yang ada padanya, dia berpeluang untuk menjalin hubungan dengan seseorang yang lebih sempurna tapi demi cinta, dia telah memilih diri anda. Maka, jangan sesekali cuba untuk mempermain-mainkan keluhuran cintanya.



Hormati pendirian dan keputusan dia. Jangan anda merayu dan jangan mencipta alasan supaya dia menerima cinta anda kerana kelak, yang anda akan dapat darinya hanyalah cinta simpati dan bukannya cinta setulus hati.



Yakinkan diri anda akan keistimewaan dia. Dia adalah satu- satunya di dunia ini dan jangan mengharapkan kesempurnaan dari dia kerana dia telahpun cukup sempurna semenjak anda mula terpikat padanya.



Percaya akan dirinya. Sentiasa bersangka baik padanya jika kita juga mahukan sebegitu darinya. Pastikan anda akan sentiasa meletakkan diri anda di tempatnya sebelum melakukan apa-apa. Jika anda sendiri tidak dapat menerimanya, apatah lagi dia.



Jangan berjanji menyayangi dia untuk selama-lamanya kerana selama- lamanya bagi anda mungkin akan berakhir keesokkan harinya, tapi berjanjilah untuk menyayangi dirinya seolah-olah setiap hari itu adalah hari yang terakhir untuk anda berdua.



Bercinta dengannya adalah seperti memberi hati anda kepadanya untuk dilukai tapi kepercayaan itu penting. Percayalah kepadanya, nescaya dia akan melindunginya sepenuh jiwa dan raga.



Jangan sesekali meninggalkan dia tanpa sebarang alasan. Dia bukan hanya akan setakat menangis kecewa dan kemudiannya meneruskan hidup seperti biasa, ketahuilah bahawa jiwanya akan mati secara perlahan.



Jangan cepat berbangga dengan diri anda, memenangi hatinya bukanlah satu kejayaan yang mutlak tetapi anugerah itu hanya layak anda perolehi setelah anda berjaya menyayanginya sehingga ke akhir hayat. Ketahuilah, dia memilih anda adalah kerana dia percaya bahawa anda adalah seorang yang jujur dan akan menepati janji. Anda telah bersusah payah dan berusaha sedaya upaya untuk memenangi cintanya, maka dengan itu haruslah juga anda berusaha untuk terus menyintai dirinya dengan apa jua keadaan sekalipun


::TaNpA::

Tanpa..
Cintamu aku resah
Tanpa..
Kasihmu aku hampa
Tanpa..
Dirimu aku mati

Wednesday 25 February 2009

::PaK PaNdiR::

Al-kisah pada suatu hari, Pak Pandir keluar ke bandar bersama Mak Andeh untuk membeli sebuah kereta.

Anaknya tidak dibawa kerana bimbang penjual kereta tidak mahu menjualkan kereta kepadanya kerana dia sudah mempunyai anak.

"Isteriku Andeh, rasa-rasa orang tu mahu tak jual kereta pada kita?" kata Pak Pandir.

"Kenapa abang tanya macam tu?" balas Mak Andeh.

"Yelah, manalah tahu, dia ingat saya tak mampu nak bayar sebab saya kena bagi awak dan anak kita makan...takut tak cukup duit..." jawab Pak Pandir.

Maka mereka pun tiba di tempat penjualan kereta...

"Saya mahu beli yang ini" kata Pak Pandir sambil menuding jari ke arah kereta Proton Waja berwarna silver.

Setelah membayar wang pendahuluan, Pak Pandir memandu kereta itu pulang. Dalam hati Pak Pandir sudah berkira-kira untuk menunjuk-nunjuk kereta itu di hadapan Pak Kadok.

Tapi, tak sampai satu jam, Pak Pandir datang semula ke kedai kereta tadi dengan muka merah padam.

"Apa ni Encik, jual kereta dah rosak!" si penjual kereta berasa sangat hairan.

"Cuba Encik tengok lampu tepi ni, asal saya nak belok, tak pernah elok, asyik berkelip-kelip je!"

Friday 20 February 2009

::BaJu SaMe::

aku tau bj aku ader same dgn sorg RA kt cni...pg td sblm aku pakai bj ni, aku da doa, harap2 la bdk tu tak pakai ar bj ni...APA JADI???? tgh borak2 td, aku nmpk bdk tu...dia pakai BAJU SAMA dgn aku..nape ari ni dia leh nk pakai bj ni eh????huhuhuhuhu...nasib bdn...lps ni bj ni kene tolak tepi la kot kan..klu tak pun, sblm nk pakai, aku tanye bdk tu dulu...KAhKAHkAh

Thursday 19 February 2009

::PagI yAnG HamPeH::

pg ni btol2 wat aku bengang...kua pg kul 7.30....slalunye kul 7.20 da kua da...smpi simpang dpn umah tu, ader lak bas rosak parking, huffff....time ni lak dia nk rosak...naper tak ker dpn ckit ke, belakang ker, kan..kan..kan...lg wat aku angin, time yg sama, , kt simpang yg same, ader satu keter, bygkan la, elok nk kua simpang tu, dia benti, amik kwn2 dia, ingat sorg, ok la, leh consider lg, ni dia leh menunggu lak, ader lg yg nk naik keter dia rupenyer....keter da berderet da kt blkg ni ha, nasib baik ar dia bkn kt dpn aku, klu kt dpn aku, da lame aku hon da...b ***** g tol...

huff, pg2 da spoilkan mood aku..ingatkan lps tu da ok la, rupenyer ader lg satu keter yg wat aku sakit hati...keter VIVA, no plat WRM 80*5..mak aih, punyer la slow bwk keter, btolkan topi dia sambil tgk cermin, keter dia da ke kiri ke kanan, weh....klu nk berjln2 mkn angin, tlg kua lewat kit k, ni time org nk g keje, time tu la dia nk kua gak...tak ke nyusahkan org tu.....

smpi2 kt opis, eija belikan nasi lemak n kak om lak bwk apam....sedappppp...aku lak, tukang mkn, hehehehe..nasib baik ader kak om n eija...tq kak om...tq eija.... mood aku dtg blk da.... ;)

Wednesday 11 February 2009

...PanTanG...

Pantang..pantang...pantang..ader yg pantang mkn, pantang jumper pun ader, ahaks...skrg ni aku kene byk berpantang, list plz:
1. nenas - aku tak kesah, bkn favourite aku pun
2. tebu - jarang mkn, tak brp suke pun
3. tembikai - sedap ni, tp takper, akan ku tahan jua
4. air batu - nmpk gayanya aku skrg kene minum air masak n air panas jer la...saba nor
5. akhir skali, tapai...

hmmm...nk wat camner kan, utk kebaikan aku gak...

..EnD..

Thursday 5 February 2009

...*(&^^^%*)....

aper maksud tu??? maknenyer aku takder mood, aku malas nk keje, cpt la kit ari bekerja ni abis kan...br pukul 1.45, lame lg......salah satu wat aku rase takder mood, coz sorg akak kt opis aku ni merajuk...merajuk dengan aku...merajuk dgn aku ke????yer la kot....salah aku gak kot...smlm da puas aku pujuk...tp tak jln gak...ari ni aku takut nk tegur..kang dia wat tak lyn aku, aku sedih lak...hmmmm....biarla...selase masuk keje blk nanti, da ok kot, i hope so...klu tak???????

whatever....tak saba aku nk cuti esk...bkn aku nk sambut thaipusam k, tp aku ader appointment...chewahhhh..mcm hal besar jer, tp hanya org yg tertentu jer yg tau aper aku nk wat esk...btol...btol...btol..cayalah.....

note:
tq kak ita n eija wish besday nor through your blog smlm...glamour la noor khalidah mcm ni kan...ahaks...

...BlOg Da SIAp....

akhirnye...siap gak blog aku...
untuk kak ita n eija
nor da wat blog tau.... :)
KaKaK......akak ader fotopages, adk ader blog, hehehehe
NoR(adk aku)...mane da blog ko????
.....sblm aku lupe nk bgtau, blog ni ade dua org author,
aku n dear...da name blog ni pun akudandear kan,
so dear pun blh la post ape2 kt cni...
so.....aper lg.....kiter enjoy!!!!! .....

...Mukadimah...





aku
&
dear





First time jumpe: End of Year 2002 (last day pose time tu)
Start couple: 4.2.2003 (besday aku)
Bertunang: 20.8.2006
Married: 1.12.2007

Related Posts with Thumbnails

Followers

 
blog template by suckmylolly.com